【賽後分析】阿仙奴獲判12碼是否合理?

球場二三事 於 11/09/2016 發表 收藏文章
2016/17英超第4輪,阿仙奴主場2:1反勝修咸頓。今次我不是分析阿仙奴的表現,或其新兵的演出,而是集中討論90分鐘獲判的12碼。此判決在社交網站和討論區也引起熱議,我翻看了十數次精華片段,也找來了國際足球協會理事會 (International Football Association Board,下稱IFAB)的球例來研究,讓大家參考和討論。

首先,從感性的角度說,槍迷當然覺得合理,自己愛隊在最後關頭獲得12碼,反敗為勝,在螢光幕前已瘋狂大叫起來,不斷慶祝;其餘19隊英超球隊的球迷當然覺得無道理,球證偏幫,有球員傷都不吹停賽事,這樣拉住也被罰,他們心中是想阿仙奴失分,畢竟這樣對自己愛隊最有利。這刻不想在情感上口舌之爭,而想用球例和觀察作判斷。

回歸理性,這個判罰有三大爭議點,第一是哥斯尼倒在地上,球證沒有因其受傷吹停比賽;第二哥斯尼倒下的位置影響修咸頓門將科士打作賽,理應吹停;第三是阿仙奴順勢進攻,基奧特迎接傳球時被荷西方迪拉跌,不應為一個12碼。

比賽片段:

究竟球證應如何處理場上受傷倒地的球員?IFAB球例指出:
  • allows play to continue until the ball is out of play if a player is only slightly injured
  • stops play if a player is seriously injured and ensures that the player is removed from the field of play

簡單來說,輕傷繼續,重傷暫停。從片段所見,哥斯尼倒地後在草地上輾轉多下,掩著自己的面。通常一些頭部的碰撞球證會十分主動吹停,因為很容易導致腦震盪。這刻球證應判斷為迎接角球時的身體接觸,並不是強烈對碰下的撞擊受傷,同時哥斯尼也有知覺表達痛楚,門將科士打也沒有緊急要求球證暫停,比賽繼續我覺得十分合理。事後軍醫也只為哥斯尼止血和簡單療傷,他便繼續作賽,可見這也是輕傷一則。

至於第二點,哥斯尼影響科士打作賽,是否應當作越位犯規處理?越位的定義已十分廣泛,並不是只有「在傳球一刻己方球員超越了對方最後第二位防守球員」那麼簡單。IFAB其中一款指出:
  • A player in an offside position at the moment the ball is played or touched by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision
我在研究的時候,其實哥斯尼倒在小禁區內,客觀地說我也覺得怎樣也影響了科士打的集中力,吹停也合理,但但但但是,我從條例看到兩個字──active play,意解積極/活躍比賽中,即哥斯尼在越位位置主動擾擾攘攘,阻礙科士打視線,才算犯規。此刻他躺在地上,等待球賽吹停處理傷勢,怎看也沒有主動騷擾門將,因此以哥斯尼犯規為名吹停也不合理。

荷西方迪的犯規,也是爭議點之一。IFAB球例講到:
  • Decisions will be made to the best of the referee`s ability according to the Laws of the Game and the ‘spirit of the game’ and will be based on the opinion of the referee who has the discretion to take appropriate action within the framework of the Laws of the Game.
  • Disciplinary action
punishes the more serious offence, in terms of sanction, restart, physical severity and tactical impact, when more than one offence occurs at the same time

簡單一點,球證說了便是,尊重球證判決 (廢話……)。從我的分析,基奧特背對荷西方迪,後者的拉衫動作很明顯,同時後者先將傳球踢走,連消帶打下用腳踢到希望追回皮球的基奧特。若荷西方迪沒有拉衫,清脆踢走皮球,即使事後連波帶人踢下,也不值被罰12碼。荷西方迪明顯的拉衫,與基奧特張開雙手全力望向來球,兩者的對比,令球證判下極刑。坦白說,我覺得是一個五十五十的判決,場上拉衫司空見慣,關鍵是你覺得荷西方迪拉衫是否明顯阻礙基奧特進攻。
直播一刻,感情超越了理智,此刻細看比賽畫面與指引文件,客觀分析也是一番樂趣。可能你不同意我的分析,但足球就是互相討論,球迷才能互相學習與成長,而不是只有興奮叫囂和媽媽聲「隨口噏當秘笈」。

多謝你看到這裡,順手支持我,到我的Facebook專頁「球場二三事」給Like吧!
Reference: IFAB Referee Laws http://www.theifab.com/#!/laws

如果喜歡我們的文章,請即分享到︰

留言

會員
我要評論
請按此登錄後留言。未成為會員? 立即註冊
  • Torres Gor
    Torres Gor 於 11/09/2016 評論 NO. 1

    3分已袋~

  • Alexander Lo
    Alexander Lo 於 11/09/2016 評論 NO. 2

    主勝錢已收

  • Zeroau Au
    Zeroau Au 於 11/09/2016 評論 NO. 3

    大前提 哥斯尼 算唔算係比賽中

    如果係 佢又影響到門將 就係越位

  • 歐作霖
    歐作霖 於 11/09/2016 評論 NO. 4

    球証話唔幫幫手 今年阿記點第4呀

  • 日本成
    日本成 於 11/09/2016 評論 NO. 5

    Long 前場比人踩冇吹,先有里個攻勢
    Bt已成定局so sad

  • 郑劲斐
    郑劲斐 於 11/09/2016 評論 NO. 6

    那你認為哥斯尼被踢头該不該紅卡點球?

  • Alex Then
    Alex Then 於 11/09/2016 評論 NO. 7

    4424已经不再只系曼聯專用咯...

  • Jackie Valenciana
    Jackie Valenciana 於 11/09/2016 評論 NO. 8

    一場就4424, 真好笑

  • Anthony Wu
    Anthony Wu 於 11/09/2016 評論 NO. 9

    好合理

  • Jackie Valenciana
    Jackie Valenciana 於 11/09/2016 評論 NO. 10

    基奧特迎接傳球時被荷西方迪拉跌,不應為一個12碼。

    俾人拉跌都唔應該12碼, 筆者你收皮啦

  • Cal Cal Yiu
    Cal Cal Yiu 於 11/09/2016 評論 NO. 11

    4424 DKLM講完

  • Yu Chun Wing
    Yu Chun Wing 於 11/09/2016 評論 NO. 12

    咁樣拉又踢實係十二碼啦
    但大前題係哥斯尼訓低果個位基本都要吹停,根本唔應該出現十二碼

  • Kenny Law
    Kenny Law 於 11/09/2016 評論 NO. 13

    黑哨啦
    咁都叫拉跌,去打乒乓球啦

  • Man Sai Hung
    Man Sai Hung 於 11/09/2016 評論 NO. 14

    嗰下禁區內拉跌人可以吹十二碼,作為阿仙奴球迷認為嗰下唔吹都無問題

  • Ivan Tsui
    Ivan Tsui 於 11/09/2016 評論 NO. 15

    第一 球證 買左阿記贏
    第二 球證 買左阿記贏
    第三 球證 都係買左阿記贏

  • 謝灌剛
    謝灌剛 於 11/09/2016 評論 NO. 16

    有人在小禁區受傷都唔吹停

  • Yu Hong Chan
    Yu Hong Chan 於 11/09/2016 評論 NO. 17

    體育精神何在?阿仙奴好肉酸!

  • Li Chun Ho
    Li Chun Ho 於 11/09/2016 評論 NO. 18

    黑哨

  • Bryan Ha
    Bryan Ha 於 11/09/2016 評論 NO. 19

    重點唔係拉跌,你留意返個判罰係拉跌完,方迪再故意阻礙基奧特追波,所以十二碼。

  • Eason Tam
    Eason Tam 於 11/09/2016 評論 NO. 20

    個球員係小禁區附近受傷理應吹停比赛,但球證視而不見,只於十二碼吹亦合理

  • ctm_323
    ctm_323 於 11/09/2016 評論 NO. 21

    Fonte 十二碼係無得講,作為一個中堅禁區內咁拉人前鋒唔跌都幾難。守到補時傻左做咁低級錯誤只可以話自己問題。哥斯尼,球證無吹停加阿仙奴進攻緊無理由自己踢個波岀去白白放棄進攻機會。故事教訓就係聽球證雞聲,如果 fonte 無㩒自爆制根本唔會有十二碼加大家一分完場。

  • 球場二三事
    球場二三事 於 11/09/2016 評論 NO. 22

    多謝分享!
    都估到呢個問題有好多討論,
    可以睇晒我篇文再傾!
    篇文都冇講到,
    球證全場執法爭議位都有好多,
    究竟英超球證幾時先會改善?

  • Jonathan  Chu
    Jonathan Chu 於 11/09/2016 評論 NO. 23

    阿仙奴球員表示贏波比隊友的安全重要,果然係好隊友🤕👏🏼👏🏼👏🏼👎🏽👎🏽

  • Flakey Wong
    Flakey Wong 於 11/09/2016 評論 NO. 24

    If MU = 4424, other team = 合理 。idiot guys

  • ArBo Lee
    ArBo Lee 於 11/09/2016 評論 NO. 25

    連體育精神都拎埋出黎講,呢球一定好有問題

  • ctm_323
    ctm_323 於 11/09/2016 評論 NO. 26

    英超好睇係因高強度身體對抗加高速來回對攻,每個球證用同一個 rules 但每個球證個人理解不一先有咁多問題。如果你有去現場睇過你就知道好多時係真係得幾秒鐘做決定(重有角度問題),如果真係要公平就要加入現場 replay 係有必要時用(eg 十二碼決定)

  • Wilshere Wong
    Wilshere Wong 於 11/09/2016 評論 NO. 27

    我阿12碼就基本啦 獌先會4424 我阿絕對唔會

  • Lu Poon
    Lu Poon 於 11/09/2016 評論 NO. 28

    有時拎冠軍係需要小小運氣

  • OhMyGirl_Arin
    OhMyGirl_Arin 於 11/09/2016 評論 NO. 29

    英超球證d執法真係幾有問題 唔係針對e場黎講 好多場都有唔少甩甩漏漏

  • Rion Ip
    Rion Ip 於 11/09/2016 評論 NO. 30

    4424無處不在

  • Ah Yin
    Ah Yin 於 11/09/2016 評論 NO. 31

    三分已袋 目標保4

  • Li Feng  Zhong
    Li Feng Zhong 於 11/09/2016 評論 NO. 32

    吾係拉佢12碼!!!係之后再踢佢lo。。。

  • Sio Fai Chang
    Sio Fai Chang 於 11/09/2016 評論 NO. 33

    1)受傷係阿記球員,阿記進攻,球證可以比比賽繼續,你第一日睇波?
    2)你都識講哥斯尼受傷倒地,如何參與進攻?無參與進攻就屈佢影響到門將?點影響?咁阿記十一位球員同雲加都影響緊。
    而且呢球係十二碼入唔係射波入,何來影響球證?係佢隊友拉跌機佬
    3)禁局拉衫,件衫都變形,拉跌埋,都唔可以12碼?

    反阿總有理由,多謝盲反

  • Lin Benny
    Lin Benny 於 11/09/2016 評論 NO. 34

    季初贏多啲,季尾輸返多啲。跟住結局咪第四。劇本無錯呢!!

  • Andy Shing Shing Wong
    Andy Shing Shing Wong 於 11/09/2016 評論 NO. 35

    Cheap

  • Chan Chu Him
    Chan Chu Him 於 11/09/2016 評論 NO. 36

    d魚拉突衝晒出來

  • Joe Tsui
    Joe Tsui 於 11/09/2016 評論 NO. 37

    雲加話次次都係曼聯、車仔得米,終於輪到佢地😆

  • Chan Frankie Chun Ho
    Chan Frankie Chun Ho 於 11/09/2016 評論 NO. 38

    其實我對第二點好唔認同,如果球波係飛向龍門前,哥斯尼上空,咁基奧特實會去衝搶,咁龍門實受阻喎。

    當然大家實會話宜家情況唔係咁嘛,你盲反。咁所以我覺得係球證判斷失誤無吹停球賽移開哥斯尼囉。你話哥斯尼喺度典黎典去無影響球賽進行,無干擾龍門就勢係假。

  • Malik Manching
    Malik Manching 於 11/09/2016 評論 NO. 39

    有咩所謂?唔判十二碼俾你 咪加時加到入波為止

  • KaHo Gor SK
    KaHo Gor SK 於 11/09/2016 評論 NO. 40

    總之阿記就係原罪?

  • Ray Chun-wai Cheung
    Ray Chun-wai Cheung 於 12/09/2016 評論 NO. 41

    其實呢,英格蘭球証呢,點吹係唔駛解釋架!

  • Henry Sun
    Henry Sun 於 12/09/2016 評論 NO. 42

    1. 阿仙奴球員受傷,阿仙奴選擇進攻,球證唔吹停合理;
    3. 方迪的確拉跌咗基奧特,咁既動作係應該吹12碼;
    2. 哥斯尼咁訓咗喺禁區的確會影響到科士打出迎同判斷,我認為當阿仙奴斬個波入去應該係要吹越位...否則對防守方真係好唔公平

  • Judd Long
    Judd Long 於 12/09/2016 評論 NO. 43

    讲真, 就算基佬无比人拉跌 都追唔翻个波 同射入网

  • Chi Leung To
    Chi Leung To 於 12/09/2016 評論 NO. 44

    其實話哥斯尼個下要吹係咪未睇過波...
    球例有樣野叫做得益
    當時阿仙奴係攻緊比得益係好正常做法,除非影響到進攻先會吹停
    另外方迪個犯規咁明顯同埋動作咁大
    球證睇到一定會吹,加上方迪係已經比基奧特食左身位,吹12碼好正常

  • Wayne Chow
    Wayne Chow 於 12/09/2016 評論 NO. 45

    所有野都無爭議空間,完

  • Aaron Chan
    Aaron Chan 於 13/09/2016 評論 NO. 46

    阿記應該有兩個十二碼,哥斯尼系禁區比人踢爆頭都未計

快捷鍵:←
快捷鍵:→