[拾苟點評]一個細微動作、一步之差的失球︰從利記一役,卡士柏舒米高為何非世界級 文字

拾苟說足球於 24/09/2017 發表 收藏文章
當李斯特城奇跡奪得英超的那一年,除了進攻悅目及其高效率令人嘖嘖稱奇,季尾的好幾場關鍵1-0也顯示出,好的防守能力何其重要,而「名宿之後」的卡士柏舒米高作為防線最後一員亦曾屢救險球,可謂功不可沒。

那一季,李城轉會傳聞不斷,卡士柏舒米高不乏追求者,但大球會最後都沒有選擇他(當然他本人亦無意離隊),原因無他︰因為他在弱隊打出好表現,是因為防線弱讓他表演機會多。但要是細心一看,他比父親的世界級門將能力距離還差得遠。

此文以昨晚李斯特城主場2-3不敵利物浦一役的幾個畫面作分析,當然你可以說「一場半場、一球半球不能作準」然後負皮上一頁,但我可以告訴你,有時球探的初步觀察結果,也可能是靠一場半場的表現作準。

在探討卡士柏舒米高還不是世界級前,先看看︰什麼才叫一個世界級門將?

一個好的門將的能力值可以分為幾個大類︰位置感、撲救、心理質素、反應、分波能力。古有保方、卡斯拿斯、今有迪基亞、紐亞,這些世界級門神在所有方面都俱備上佳能力。

當然,人無完人,降一級的「好門將」就是其中一兩個criteria只屬一般,如皇馬的基羅拿華斯、就是位置感一般而只靠反應或撲救手法拉長補短(這也是大部份南美門將的通病),事實上後期的卡斯拿斯也常常因位置感不足、同時反應因年老而減慢,導致在波圖失誤頻頻。

那麼要入戲玉了︰為什麼卡士柏舒米高還不是世界級?

我不直接回答,我用例子回答。卡士柏舒米高的位置感可算是薄弱。就算不是利物浦這一場,此前(尤其上季)已經有不少因捕錯位而失球的畫面。但今場的第一個失球就更明顯了。

卡士柏舒米高的位置感問題

去片︰(請跳至27秒看整個利物浦打開紀錄的入球)

無疑,古天奴的crossing功夫絕對到家,落點完美。舒米高的問題是︰明知這球的落點是遠柱,而遠柱又有紅衣球員在埋伏,必須及早移步。

可以看看迪基亞在2015年對修咸頓的撲救。雖然不是apple to apple的比較,但可以告訴你,要是迪基亞的企位稍稍偏差,這個角球肯定已入。注意的是第8秒的向左小移步助他根據預判落點調整企位。

回到卡士柏舒米高的失球,以下這兩個截圖可以作簡單陳述何謂正確企位。一般來說,門將應盡量站在皮球(或預計射門點)和球門正中間這兩點所拉成的直線之上。在圖一古天奴傳球時,可見舒米高的企位是正確的︰他就站在紫色線上,要是古天奴射門,他理論上也cover到。

但當去到圖二時,舒米高的企位明顯比紫線偏右了最少一步。這有二大原因︰(1)他移動速度不夠快、(2)他預判的落點是在橙線區域,而抱歉,這一步,除了該他失了球,也讓大家看到他和世界級之間的「一步之遙」。

第二球失波︰一個小動作,失掉一球罰球

大家說︰又贏古天奴。因為古天奴在場上明顯比其他21名球員高出一班。高天奴的罰球射得靚,足球評述員的第一個反應自然是驚嘆古天奴的鬼斧神工︰皮球在空中劃上漂亮弧線,接近貼柱而入。但看完的慢鏡重播後(精華片沒有這一句),Jon Champion卻問了一句︰「But, is this unsavable?」面對老手的突如其來的質疑,拍擋呆一呆,沒有答話。

精華片沒有清楚看到舒米高的每一個動作,反而球迷片有︰

為什麼不是unsavable?第一、距離不算近且角度偏正中,約25碼,以舒米高的身型,無論射左還是射右,有足夠時間移步、起跳、撲到盡是應該可以救到的,你看看下圖舒米高落地一刻,球早已越過白界,他本人則幾乎半個身軀飛到門柱以外,就知道不是out of reach(觸球範位之外),而是out of time(時間不夠)。

那為什麼時間不夠?球速不算很快,最後卻「不夠時間飛到柱邊」,細心看片,舒米高自己在射門是原地跳了一下,而且跳得很高(球迷片的第三秒),那一個小跳步,是很多門將在救罰球前的小習慣︰控制得而,就可以令飛撲跳得高、飛得遠;反之,就會像舒米高一樣,浪費了寶貴的時間去救波。

這幅圖,千辛萬苦逐格cap出來,睇完請大家來小弟的Facebook專頁-拾苟說足球like一like。

批評完,當然要有正面例子多加學習。我們一起欣賞一下前拜仁門神簡尼對皇馬一役,碧咸的罰球,沒有多餘的小動作、小跳步也沒有浪費掉飛撲時間,一樣跳得高、飛得遠。

「I think you're right Jon, it is not unsavable. Coutinho casted a world class shot, but Kasper still has a bit more to work on to become world class.」如果我是Jon Champion的拍擋,大概我會這樣回應。

文︰請支持小弟的Facebook專頁-拾苟說足球!

留言

會員
我要評論
請按此登錄後留言。未成為會員? 立即註冊
  • Kevin Wong
    Kevin Wong 於 24/09/2017 評論 NO. 1

    寫得很好👍

  • Corex Chak
    Corex Chak 於 24/09/2017 評論 NO. 2

    同意, 跳果一步好關鍵

  • Randy Liong
    Randy Liong 於 24/09/2017 評論 NO. 3

    前年就李斯特城
    今年就你書拾乘

  • Real Ho
    Real Ho 於 24/09/2017 評論 NO. 4

    唔通米列奴係世界級咩

  • Thomas Kwok
    Thomas Kwok 於 24/09/2017 評論 NO. 5

    我都認位企位有問題

  • Yee Him Timothy Chan
    Yee Him Timothy Chan 於 24/09/2017 評論 NO. 6

    Chan Sau Yat Sunny David Leung 好仔細既分析

  • Ngai Drink
    Ngai Drink 於 24/09/2017 評論 NO. 7

    Kim Mak Jacky Tai Ernest Ho Neil Yan Dickson Wong Bosco Chan Ho Chuen

  • Anthony Yeung
    Anthony Yeung 於 24/09/2017 評論 NO. 8

    會吾會太結果論?
    古生球罰球過晒跳起人牆 都入 龍救吾到有咩出奇
    我真係吾敢講你所提及世界級ㄧ定救到球波

  • Shaco Chau
    Shaco Chau 於 24/09/2017 評論 NO. 9

    古有保方 今都有保方

  • Wu Cheuk Kit
    Wu Cheuk Kit 於 24/09/2017 評論 NO. 10

    依球波迪基亞會救到

  • 山豪
    山豪 於 24/09/2017 評論 NO. 11

    但係碧咸嘅距離比較遠,係有足夠時間俾門將判斷哦

  • Fkin Fong
    Fkin Fong 於 24/09/2017 評論 NO. 12

    封位我覺得佢還可以,企位真係爭啲

  • Kowloon Lau
    Kowloon Lau 於 24/09/2017 評論 NO. 13

    手擺位置
    話埋俾你聽果個位入
    你都救唔到啦

  • Leung Otto
    Leung Otto 於 24/09/2017 評論 NO. 14

    起碼有過英超,又入到國家隊大軍,都足夠正名啦⋯⋯
    難道米列奴是世界級?

  • Alex Ng
    Alex Ng 於 24/09/2017 評論 NO. 15

    第一球認真差,死位輸波!大佬移步封近柱好難失,沙拿被力壓頂波,力已經唔大,角度又唔鵰,佢失依球有點意外。

  • Kim Chu
    Kim Chu 於 24/09/2017 評論 NO. 16

    挑,你講就係架喇,唔通你喺世界級門將??

  • Kenny Leung
    Kenny Leung 於 24/09/2017 評論 NO. 17

    米奴列躺着也中槍😂

  • Johnny Tse
    Johnny Tse 於 24/09/2017 評論 NO. 18

    卡斯柏係輸反應。但其實古天奴呢球比碧咸那球飛得低(守門員見到來球的時間會短,反應嘅時間因此會短些),而且更貼柱。用來比較不太公平。但佢嘅反應速度實在唔係世界級。

  • Ryan Lee
    Ryan Lee 於 24/09/2017 評論 NO. 19

    Fernand Laup

  • Cheong Ho
    Cheong Ho 於 24/09/2017 評論 NO. 20

    Ho West睇內文

  • Chow Ngan Ting
    Chow Ngan Ting 於 24/09/2017 評論 NO. 21

    很中肯 說出重點
    如果是另一個世界級門將
    應該有另一個結果

  • Kezzini Shek
    Kezzini Shek 於 24/09/2017 評論 NO. 22

    但佢有英超,利冇,完。

  • Wayne Chow
    Wayne Chow 於 24/09/2017 評論 NO. 23

    搵野來寫

  • Tsui Long Tim
    Tsui Long Tim 於 24/09/2017 評論 NO. 24

    有英超=世界級 Wong Edwin Ka Wai

  • Tony Chiang
    Tony Chiang 於 24/09/2017 評論 NO. 25

    呢球其實係輸先天身材

  • Kelvin  Cheung
    Kelvin Cheung 於 24/09/2017 評論 NO. 26

    宗軒

  • Choi Wing Sing
    Choi Wing Sing 於 24/09/2017 評論 NO. 27

    絕對認同版主講法,一秒內o既動作反應已經決定到門將救到定救唔到球波,另一個企位較差o既門將,我覺得係祖赫特,之前見佢好多就係因為企位唔好,所以失波 ~~~

  • ANthony Fung Chan
    ANthony Fung Chan 於 24/09/2017 評論 NO. 28

    佢攞英超冠軍果時又唔係咁講

  • Arnold Chu
    Arnold Chu 於 24/09/2017 評論 NO. 29

    Good analysis

  • Chi Kong Ng
    Chi Kong Ng 於 24/09/2017 評論 NO. 30

    其實我想講下請問大家有冇落場真係受過龍門,我可以話比大家知現今嘅足球無論速度弧度以及皮球在空中呈現出軌跡都令龍門好難捉摸,失第一球波估天路出個波好急勁根本門將係冇辦法可以移步,第,第二球個波過咗人牆先向守門員右邊還過去,要知道作為守門員係好被動嘅。

  • 西良
    西良 於 24/09/2017 評論 NO. 31

    早兩屆又唔見你地出post話佢未到世界級嘅?

  • Tsang Rayson
    Tsang Rayson 於 24/09/2017 評論 NO. 32

    Thomas Choy 非世界級都咁寸

  • Andy Ip
    Andy Ip 於 24/09/2017 評論 NO. 33

    你係世界級足球評術員?

  • Kawai Chung
    Kawai Chung 於 24/09/2017 評論 NO. 34

    Kit No深度分析

  • Lawrence Kin Ming Yau
    Lawrence Kin Ming Yau 於 24/09/2017 評論 NO. 35

    施治係差不多位置都給古天奴罰球直入,咁施治算唔算世界級?

  • Ivan Cnf
    Ivan Cnf 於 24/09/2017 評論 NO. 36

    其實呢球罰球真係睇到小跳步時間唔岩,所以撲遲左 呢個係事實, 內文cap圖好清楚 你問 Kasper 再射過有冇信心球到 我諗佢會話有

  • Dicky Tong
    Dicky Tong 於 24/09/2017 評論 NO. 37

    咁高圖爾斯算唔算世界級?

  • Nicholas Lo
    Nicholas Lo 於 24/09/2017 評論 NO. 38

    施治自從傷咗個頭之後都退步差咗… 至於古圖奧斯 可以話佢係一線頭門上 但到世界級仲爭少少

  • Nicholas Lo
    Nicholas Lo 於 24/09/2017 評論 NO. 39

    紐亞丶保方丶迪基亞 呢3個就係世界級門將現今… 古圖奧斯 拿華斯 羅列斯 呢啲就係一線頭門將

  • Mak ChungKwan
    Mak ChungKwan 於 24/09/2017 評論 NO. 40

    第一球移位慢…第二三球冇得講

  • Andrew Ng
    Andrew Ng 於 24/09/2017 評論 NO. 41

    第一球企位確實有問題

  • Chun Man Tsui
    Chun Man Tsui 於 24/09/2017 評論 NO. 42

    Jonathan Gera

  • Raymond Yim
    Raymond Yim 於 24/09/2017 評論 NO. 43

    第一球張偉康都救到啦

  • Lam H Ming
    Lam H Ming 於 24/09/2017 評論 NO. 44

    個罰球射到人牆再彈高架

  • Kin  Wan
    Kin Wan 於 24/09/2017 評論 NO. 45

    Matthew Wong 學嘢

  • Jeremy Yau
    Jeremy Yau 於 24/09/2017 評論 NO. 46

    古有保方,老舒米高咪史前?

  • Hin Ki Wan
    Hin Ki Wan 於 24/09/2017 評論 NO. 47

    非常高質分析。
    佢罰球個陣無啦啦跳起左。。。

  • Augustine Law
    Augustine Law 於 24/09/2017 評論 NO. 48

  • Wing Hung Chow
    Wing Hung Chow 於 24/09/2017 評論 NO. 49

    Tsz Hei Choi Chu Pui Him still better than mignolet

  • Hou Gab C
    Hou Gab C 於 24/09/2017 評論 NO. 50

    講真 有老豆光環係到 細細個就好大壓力架啦 佢做到而家咁已經媽好勁 但我覺得佢係輸身高 太矮

  • Eugene Cheong
    Eugene Cheong 於 24/09/2017 評論 NO. 51

    Marekiaro Ong 有道理

  • 數據就是事實
    數據就是事實 於 24/09/2017 評論 NO. 52

    卡士柏舒米高:我非世界級,但我有英超冠軍....
    利物浦仝人: ........................................................................................................................................

  • Alex Kwan Ho Wong
    Alex Kwan Ho Wong 於 25/09/2017 評論 NO. 53

    聽英文旁述真係會知多啲唔同既觀點, 換著now 旁述就多數只係描述番畫面發生既野, 冇乜額外既知識

    另外簡尼真心正!

  • Chin Hoe
    Chin Hoe 於 25/09/2017 評論 NO. 54

    和xx有关的都系世界级的😂😂

  • Chan Ka Lok
    Chan Ka Lok 於 25/09/2017 評論 NO. 55

    Sala 的header, 我都同感, 點解唔係跑快1步攬住遠柱先

  • Man Tik Tang
    Man Tik Tang 於 25/09/2017 評論 NO. 56

    有早知 冇乞衣啦. 咩分析都係馬後炮 出左事先有得講. 未出事之前鬼知會奶野咩. 我唔信冇門將犯錯.. 搵黎講=) 照我話 拎番保方 聖卡, de gea 啲小錯出黎. 再話佢地唔係世界級@@

  • 鄧尚哲
    鄧尚哲 於 25/09/2017 評論 NO. 57

    我自己嘅睇法:佢罰球失係因為佢熱身跳起嘅時候coutinho就起腳射門,佢果下未係跳步嚟,只係好似十二碼嘅時候龍門熱身一樣跳下跳下

  • kinfung
    kinfung 於 25/09/2017 評論 NO. 58

    成班on9仔串筆者吾系世界級門將就冇資格出聲,講出泥都on99,感球評家系咪個個都要拎過金球獎或者世界足球先生,話利記廢個d未踢過英超咪又應該收下皮,你又吾系英超球員有咩資格批評英超球隊呀以你地d低能邏輯,球迷世界愈泥愈少高質post,筆者今次做曬功課,吾鼓勵下仲屌柒人冇資格,人地吾做功課就屌人呃稿費吾專業,人地做曬功課又屌人吾系世界級球員有咩資格評人,點寫都比你班仆街屌,吾怪得有水準既post愈來愈少啦,hea寫或者認真寫都系要比人屌加串,感系人都hea寫啦下話,檢討下自己d垃圾邏輯先啦香港人

  • Kenji Liu
    Kenji Liu 於 25/09/2017 評論 NO. 59

    華迪始終爭咁啲

  • Ka Man Chan
    Ka Man Chan 於 25/09/2017 評論 NO. 60

    如果呢球係射大位唔係射人牆,舒米仔跳左去左面,而入左.你都話佢唔係世界級架啦。

  • Rocky Ngai
    Rocky Ngai 於 25/09/2017 評論 NO. 61

    Dennis Lee
    Edwood Tai

  • Kelvin Or
    Kelvin Or 於 25/09/2017 評論 NO. 62

    好過米奴列十億光年!

  • Juno Sze
    Juno Sze 於 25/09/2017 評論 NO. 63

    Francis Wong

  • Pker Chan
    Pker Chan 於 25/09/2017 評論 NO. 64

    馮傑桓 keeper skill博大精深,respect

  • Ken Choy
    Ken Choy 於 25/09/2017 評論 NO. 65

    請問筆者是否一個守門員?

  • Ronald Lo
    Ronald Lo 於 25/09/2017 評論 NO. 66

    類似嘅case係赫特,佢地唔係唔好,仲會成日有神救,但有時候就會失一啲應覺上應該會救到的波。

  • Samuel Tse
    Samuel Tse 於 25/09/2017 評論 NO. 67

    同簡尼比邊有得比,撲救姿勢,咬腰救波,我仲未見到有人學到佢,好勁

  • Stephen Ho
    Stephen Ho 於 25/09/2017 評論 NO. 68

    舒米高:你地利記拎左英超再講喇

  • Chan Frankie Chun Ho
    Chan Frankie Chun Ho 於 25/09/2017 評論 NO. 69

    其實所謂世界級龍門面前,都有一條近乎世界級嘅防線,可惜兩隊兩樣都無。

    Btw,唔通施文俾細哨笠一次就唔係世界級咩?

  • Marco Ng
    Marco Ng 於 25/09/2017 評論 NO. 70

    Matt Cheung

  • Hang Karma
    Hang Karma 於 25/09/2017 評論 NO. 71

    守門員至可以評論守門員?!咁哲學家討論生死要真係死過返生?!

  • 6262
    6262 於 25/09/2017 評論 NO. 72

    N o w 英超西甲德甲開波優惠 轉台優惠 平均189 需加接駁費用 TG: pccwpccw 專人跟進 報價 落單

  • 6262
    6262 於 25/09/2017 評論 NO. 73

    N o w 英超西甲德甲開波優惠 轉台優惠 平均189 需加接駁費用 TG: pccwpccw 專人跟進 報價 落單

  • turboJack
    turboJack 於 26/09/2017 評論 NO. 74

    謝謝分析

  • Roy Chung
    Roy Chung 於 26/09/2017 評論 NO. 75

    寫得好好,但踢過大場有球感既球員可以話你知,佢跳步同時機都無錯,佢唔夠世界級在古天奴起腳個下仲未有意識佢會射邊個方向,等古生起左腳先靠反應移動。個波無論角度同弧度都係世界級水準。救唔到非戰之罪,美斯射罰球球速都唔高,但線路足以射入大家心中既世界級門將

  • Vachel KI
    Vachel KI 於 26/09/2017 評論 NO. 76

    勝利球迷

  • Bee#82
    Bee#82 於 28/09/2017 評論 NO. 77

    英超冠軍,歐聯八強
    試問又有幾個“世界級”可以做到?

  • 6262
    6262 於 28/09/2017 評論 NO. 78

    N o w 英超西甲德甲開波優惠 轉台優惠 平均189 需加接駁費用 TG: pccwpccw 專人跟進 報價 落單

快捷鍵:←
快捷鍵:→